13 noiembrie 2011

Cremsnit sau Prajitura desteapta

Ei bine, cred ca prajitura asta nu are nevoie de nici o introducere....cui nu-i place cremsnitul sa ridice mana sus! :D
Ingrediente:
  • 4 oua
  • 500 ml lapte
  • 100 g unt sau margarina
  • 150 g zahar
  • 150 g faina
  • coaja rasa de la o lamaie sau portocala
  • 1 praf de sare


Mod de praparare:
Se pune la topit intr-o craticioara untul cu zaharul si 3 linguri de lapte. 


Dupa ce s-a topit se lasa la racit, apoi se adauga galbenusurile pe rand amestecand bine, coaja de portocala sau lamaie, faina si restul de lapte care nu trebuie sa fie rece de la frigider ci la temperatura camerei.
Albusurile se mixeaza bine cu un praf de sare 3-4 minute la putere maxima, apoi se adauga la restul ingredientelor amestecand usor de jos in sus. Nu se amesteca pana la incorporarea completa ca sa ramana pufoasa la suprafata.


Se tapeteaza cu hartie de copt o tava de tort de 22 cm diametru, se toarna compozitia in ea si se da la cuptor ptr 50 de minute la foc minim. Se lasa sa se raceasca, se pudreaza cu zahar praf si se portioneaza.


Pofta buna!

11 comentarii:

  1. Eu nu ridic mana decat ca sa-mi dai o feliuta!!!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Dana, Licuta ;) O dupa-amiaza frumoasa sa aveti! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga mea, prajitura ta e minunata. si foarte rapid de facut. Dar cremsnitul e altceva. E format din doua straturi de aluat frantuzesc, intre care se pune o crema fiarta de lapte.
    Pup (si sper ca nu te-ai suparat de comment)

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut! :) :P:P:P
    Dai si mie?
    Eu iti dau papanasi.
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  5. O minunatie de prajitura, despre care eu am aflat destul de tarziu! Am furat o bucatica! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Brandusa draga, nu am de ce sa ma supar. De unde am preluat-o eu scria cremsnit pe stil vechi, dar mi s-a parut foarte lung titlul, in alte parti scria prajitura desteapta, inteligenta, etc. Stiu si eu ce e cremsnitul, asta seamana cu el foarte tare decat ca nu-i cu foi. Pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Mie imi place ! Cremsnit sau nu, desteapta sau nu... dupa ingrediente e delicioasa, nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere
  8. Are dreptate Anto...........cremsnit,desteapta sau cum oi vrea tu sa ai spui mie imi place pentru ca sunt convinsa ca este bunatate.

    RăspundețiȘtergere
  9. de cand tot mi-am propus sa fac si inca nu am reusit....
    Te-am trecut in listuta mea de blogroll, ca sa te pot urmari mai bine. Daca iti face placere, viziteaza si blogul meu.

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate